Cap/Dbaba

Cap/Dbaba

Share

Dbaba✨🦅

24/09/2025

السلام عليكم ❤️🇪🇬

من امبارح سامع هري كتير وكلام كدا من شوية النكسجية اللي اتربو علي الانهزامية والدونية… بيتنمرو ويسخرو من الابطال دول

وانا في الحقيقة بقول عليهم ابطال … لانهم ابطال فعلاً روح الانتماء والحب مولود وقت مابيتولد اي مصري طبيعي بس اي حاجة موجودة جوانا بتبقي محتاجة متبني يتبناها وينميها فينا
وحب الوطن زية زي حبنا لعيالنا واهالينا بنتولد بية بس اللي بينمية ابوك وامك واهلك … دول طلبه جايين يتعلمو حاجة تنفعهم في حياتهم… مش هيتعلمو مواد نظرية فقط لازم تنمية هيرمون الذكورة والشجاعه اللي بيتولد بيها اي راجل مصري

عندنا الاطفال اما بيشوفو ظابط في الشارع بيأدولو التحية تلقائي وتسألة نفسك تطلع اية يقولك ظابط

هو مفهمش حاجة عن الضابط الا انه واخدة رمز للشجاعة والقوة وحب الوطن
فلازم اما نشوف دول نحييهم علشان دول وغيرهم هما ظباط بكرا وجنود البلد دي

والنهاردة هما الدفاع الشعبي اللي هيقف في وش العدو لو فكر يبصلها لازم يكون شجاع وعنده انضباط وعندة انتماء
دا اللي احنا عانينا منه زمان اما بنلاقي عيال صغيرة مشردة ومخدرة ومعندهاش وعي ذكوري والا وطني
زي برقوقة وامثاله

نشجعهم ونحييهم ونفتخر بيهم دا احتياطي الاستراتيجي للدهب الحقيقي لمصر الفتره الجاية❤️🇪🇬🇪🇬

حقوق النشر (قهوة ميري)

Telephone

Website