Victoria Bucataru

Victoria Bucataru

Share

Stil sănătos de viață 🌿

16/05/2026

Odată cu venirea primăverii, tindem să credem că problemele legate de carențele nutriționale au rămas în urmă. Totuși, după o iarnă lungă în care expunerea noastră la soare a fost minimă, depozitele de vitamina D ale organismului sunt, de cele mai multe ori, la cel mai scăzut nivel. Chiar dacă zilele devin mai luminoase, statisticile spun că aproximativ 57 de milioane de oameni la nivel global au o deficiență de vitamina D care poate afecta sănătatea noastră pe termen lung.

În altă ordine de idei, de cele mai multe ori auzim că vitamina D este necesară pentru oase puternice și un sistem imunitar rezistent, însă noile studii ne spun că aceasta joacă un rol esențial și în sănătatea sistemului nervos. Haideți să vedem despre ce e vorba:

Așadar, conform unei cercetări recente publicate în jurnalul 𝘕𝘦𝘶𝘳𝘰𝘭𝘰𝘨𝘺 𝘖𝘱𝘦𝘯 𝘈𝘤𝘤𝘦𝘴𝘴, menținerea unor concentrații optime de vitamina D în perioada adultă poate juca un rol preventiv împotriva afecțiunilor neurodegenerative. Mai exact, persoanele care au o concentrație mai mare de vitamina D în organism în jurul vârstei de 40-50 de ani prezintă, ulterior, o cantitate mai mică de proteină Tau în țesutul cerebral (un marker al riscului de Alzheimer). De menționat că, în studiu, nivelurile peste 30 ng/mL au fost considerate adecvate, iar cele sub 20 ng/mL indică deficit de vitamina D.

Prin urmare, cm putem ajuta organismul să să ajungă la un nivel optim de vitamina D?

Prin timp petrecut în aer liber sub razele soarelui, suplimentare și prin alimentație.
Iată care sunt cele mai bune surse alimentare: peștele gras (cum ar fi somonul, sardinele sau macroul), gălbenușul de ou și ficatul de vită, alimentele care au vitamina D adăugată (fortificate), precum anumite lactate sau cereale.

Acestea fiind spuse, ne-am întrebat vreodată când am verificat ultima dată nivelul de vitamina D prin analize de sânge și cm am suplimentat carența?

Aceasta este un pas simplu și eficient prin care putem avea grijă de memoria noastră și de sănătatea creierului pe termen lung.

25/03/2026

Absolut toate procesele fizice și chimice din organismul nostru au loc în apă și cu ajutorul acesteia.

Apa este una dintre cele mai importante surse de viață.

De asemenea, secretul unei vieți lungi și sănătoase începe cu apa pe care o bem. În continuare, haideți să aflăm ce caracteristici definesc o apă de calitate și cm să facem alegeri mai bune pentru un stil de viață sănătos:

✅ Puritate și siguranță. Apa de calitate trebuie să fie limpede, curată și lipsită de impurități, bacterii sau viruși. Să alegem întotdeauna o sursă testată și certificată pentru a ne putea bucura de o hidratare sigură.

✅ Conținut bogat în minerale naturale. Despre importanța acestui aspect am vorbit de nenumărate ori în postările mele anterioare. Mineralele importante din apă precum calciu (Ca), magneziu (Mg), zinc (Zn), potasiu (K) etc. sunt vitale pentru buna funcționare a organismului nostru.

✅ Potențial de oxido-reducere (ORP) negativ. Apa cu ORP negativ are proprietăți antioxidante puternice ce ajută la neutralizarea radicalilor liberi, oferă energie celulelor și sprijină procesele naturale de regenerare și detoxifiere.

✅ Hidratare la nivel celular (Biodisponibilitate). Eficiența hidratării depinde de cât de repede trece apa prin membranele celulare. Apa care are o compoziție echilibrată și o densitate optimă este absorbită mai rapid de către acvaporine, canalele de apă ale celulelor noastre.

✅ Echilibrul acido-bazic (pH optim). Deși corpul nostru își reglează singur pH-ul sângelui, consumul unei ape cu un pH ușor alcalin (7,5 - 8,5) este un suport ușor pentru digestie, contribuie la reducerea acidității excesive și sprijină sistemul imunitar.

Așadar, hidratarea nu înseamnă doar cantitate, ci și calitatea moleculelor de apă care ajung în celulele noastre.

Te-ai întrebat astăzi ce fel de apă ai consumat?

16/03/2026

Peste 280 de milioane de oameni din întreaga lume trăiesc cu depresie, ceea ce face din această afecțiune una dintre principalele cauze de dizabilitate la nivel global, conform OMS.

Deși terapia și medicația rămân tratamente de bază, mulți dintre cei afectați nu obțin o recuperare completă doar prin metodele clasice. Astfel, cercetătorii au început să exploreze soluții suplimentare, iar rezultatele recente ne arată că echilibrarea microbiomului intestinal poate juca un rol important.

Așadar, cercetătorii din Spania au publicat în jurnalul Clinical Nutrition o analiză a mai multor studii clinice, demonstrând că, din 13 cercetări analizate, 7 au confirmat că suplimentele cu tulpini de Lactobacillus și Bifidobacterium au ajutat semnificativ la reducerea simptomelor depresive.

Această ameliorare este posibilă datorită faptului că intestinul și creierul comunică prin așa-numita axă intestin-creier. Reieșind din faptul că aproximativ 95% din serotonină este produsă în sistemul digestiv, acest mecanism devine important pentru starea de spirit. Prin urmare, când echilibrul bacteriilor intestinale este perturbat (faptul că există mai puține tipuri de bacterii benefice), acest lucru poate fi asociat cu tulburări de dispoziție.

Reieșind de aici, iată cele mai simple ajustări pe care le putem face în meniul nostru pentru a ne susține sănătatea mintală:

🍶 Consumul de probiotice naturale, precum iaurtul, chefirul sau varza murată, care aduc bacterii vii în sistemul digestiv,

🧅Introducerea prebioticelor ca: ovăz, banane, ceapă și leguminoase, care servesc drept hrană pentru bacteriile benefice,

🫐Alegerea alimentelor bogate în antioxidanți, ca fructele de pădure și nucile, pentru a reduce inflamația,

❌Limitarea zahărului procesat, care favorizează dezvoltarea bacteriilor dăunătoare.

În concluzie, sănătatea mintală depinde de un echilibru general, iar grija pentru microbiomul intestinal este un pas important în acest proces de vindecare.

Want your business to be the top-listed Beauty Salon in Bucharest?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Category

Telephone

Address

Bucharest