My Lab
معامل ماي لاب نقدم خدمة التحاليل الطبية علي اعلي مستوي من الدقة و السرعة بسعر مناسب.
عندنا بس اطمن على فيتامين د
فقط ١٠٥ج والنتيجه بعد ربع ساعه
👈حضرتك جيت المعمل وعملت تحليل سكر وكانت النتيجة ان السكر الصائم طلع أعلى من السكر الفاطر مينفعش تقوم متعصب وبكل ثقة لو سمحت النتيجة دى غلط ازاى السكر الصائم أعلى من الفاطر
تعال كده هناخد دقيقة من وقتك ونعرفك على سبب ان السكر الصائم طلع اعلى من الفاطر بطريقة علمية بسيطة
🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾
👈👈الحالة الاولى
لو مريض سكر يبقى معناه ان العلاج مش مضبوط. بحيث لو الصايم عالي والفاطر مضبوط يبق جرعة بالليل قليلة
ولو الصايم طبيعي والفاطر قليل يبقى جرعة الفطار عالية.
🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾
👈👈الحالة التانية
أما بقى لو مش مريض سكر وطلع الصايم أعلى من الفاطر فده له أسباب
👈1- طول الصيام ممكن يعمل حاجتين:
✅ انسولين شوت بسبب طول الصيام فيقل الفاطر. عشان كده يفضل اللي هيعمل التحليل يكون صائم 6-8 ساعات فقط.
✅ طول الصيام يخلي الجسم يستهلك الدهون فيعلى الصايم عن معدل المريض ويفضل اللي بعد الاكل بساعتين طبيعي حتى لو محصلش انسولين اوفرشوت.
👈2- في حالة اسمها ريئاكتف هيبوجليسيميا . لما المريض ياكل أي وقت السكر عنده يقل بسبب زيادة الانسولين وبعد حوالي 4 ساعات يرجع طبيعي . وده المفروض انه مياكلش اي حاجة مسكرة ويبقى اكله بعيد عن السكريات وإلا هيتحول مع الوقت لمريض سكر النوع التاني بسبب انهاك البنكرياس
خلال أغسطس خصم40% على كل أنواع التحاليل.. ماى لاب ثقه وأمان وتوفير
08/05/2018
Click here to claim your Sponsored Listing.
Category
Telephone
Website
Address
Bank Masr Street, Above Khalifa Pharmacy, 2nd Floor
Mansoura
27
Opening Hours
| Monday | 12am - 10pm |
| Tuesday | 12am - 10pm |
| Wednesday | 12am - 10pm |
| Thursday | 12am - 10pm |
| Saturday | 12am - 10pm |
| Sunday | 12am - 10pm |