Vida ZaDa

Vida ZaDa

Share

Untuk yang mahukan KESIHATAN DAN KECANTIKAN yang berpanjangan... SILA LIKE.. DAPATKAN TIPS PERCUMA!!

Photos from Vida ZaDa's post 17/10/2017

📌JIKA TAK TAKUT, JGN BACA SAMPAI HABIS>>GULA DISAHKAN PENGGALAK SEL KANSER - CONTROL GULA DGN GC TEA 📌
Kredit to Dr Norman Norawi, Medical Advisor Rashwealth Group Sdn Bhd.
[Sesuatu yang selalu saya perkatakan dalam ceramah saya walaupun ada sesetengah yang memandang sinis fakta ini..

Tetapi kajian terbaru oleh Saintis di Belgium membuktikan bahawa sememangnya GULA adalah sangat berkaitan dengan pertumbuhan sel-sel kanser..

Kajian berasaskan kesan 'Warburg' yang telah dikaji 90 tahun dahulu telah dibuktikan sekali lagi sekarang..Kajian yang telah di terbitkan dalam Jurnal Perubatan Jurnal Nature Communication berdasarkan kajian selama 9 tahun bermula tahun 2008 oleh Prof John Trevelein dari University KU Leiven, Belgium.

Sepatutnya nasihat pertama kita kepada pesakit kanser adalah 'Berhentilah ambil GULA'..InsyaAllah]

Admin p**a nak pesan, ada yg masih belum boleh control sendiri? Minum GC TEA in Shaa Allah gula anda trkawal!

14/10/2017

5 Tips atasi bacaan gula tinggi..
1. Sentiasa mengikut nasihat yang telah diberikan oleh Doktor perubatan. Samaada dalam pengambilan ubatan,insulin dan temujanji.
2. Mengamalkan makanan sayuran dan ulam-ulaman hijau, 3 hidangan sayur sehari 4 - 8 sudu makan sekali makan.
3. Kurangkan pengambilan makanan yang berkabohidrat dan bergula, seperti nasi,mee,meehun dan sebagainya. (Makan dalam kuantiti yang munasabah)
4. Kerapkan waktu makan. Jangan makan dengan kuantiti yang banyak pada satu-satu masa. Kurangkan makan pada sebelah malam.
5. Amalkan pengambilan gc tea. Kerana kandungan herba yang digunakan di dalam gc tea seperti, teh hijau,daun gynema,daun mulberry,stevia,daun papermint yang dapat membantu mengurangkan kadar penyerapan gula dalam darah.GC tea juga tidak mengandungi gula dan sangat sedap diminum. :)
Sila tinggalkan nombor telefon anda diruangan komen atau terus whatsapp ke 0164127783 untuk info lanjut.

11/10/2017

Keistimewaan GCTEA berbanding TEA yang lain?

• Tiada kandungan gula
• Tiada kalori
• Tiada masalah dengan penggunaan yang berpanjangan
• Mengandungi pemanis semulajadi (daun stevia)
• 100% semulajadi
• Tiada kesan sampingan atau ubat
• Tidak mengandungi bahan kimia, pewarna, perisa atau bahan pengawet

GCTEA ini sesuai untuk mereka yang mengambil berat tentang gula dalam darah, masalah kegemukan dan bagi mereka yang kurang bersenam.

Merupakan penawar terbaik untuk mengatasi masalah kencing manis atau diabetes serta mengatasi dan mengawal masalah obesiti.

Pilihan di tangan anda. Pastikan amalkan minuman yang sihat.

04/09/2017

Teh dan kesihatan

Teh mula ambil sebagai minuman harian sejak beribu tahun dahulu di China, Korea dan Jepun. Masyarakat di Barat mula minum teh sejak abad ke 16 pada era penjajahan kolonial .Maharaja China , Shennong telah menggunakan teh sebagai minuman tonik kesihatan 5000 tahun dahulu. Pada zaman sekarang, teh adalah minuman yang paling banyak diminum diseluruh dunia. Di Malaysia , minuman ‘Teh Tarik’ amat pop**ar sebagai minuman harian masyarakat pelbagai kaum.

Teh banyak ditanam di tanah-tanah tinggi diseluruh dunia dan terdapat pelbagai jenis teh seperti teh hitam, teh hijau, teh putih, oolong teh dan sebagainya. Nama saintifik tumbuhan teh ini adalah ‘Camella sinensis’ yang menjadi asas kepada semua jenis teh. Perbezaan rasa dan khasiat teh bergantung kepada tanah tempat ia ditanam, cuaca, ketinggian tanah dan proses penghasilan teh tersebut.

Teh tidak mengandungi sebarang zat mineral, vitamin, protin, karbohidrat, garam, kolestreol atau lemak. Kandungan kalorinya juga amat rendah iaitu hanya 2 kalori setiap 237 gram. Ia juga mengandungi kafein. Teh mengandungi anti oksidan yang tinggi iaitu polifenol dan flavanoid (theaflavin, epicatechin, epigallocatechin, epigallocatechin-3-gallate) yang memberikan teh khasiat kesihatan yang baik. Kajian juga menunjukkan teh hijau mengandungi kandungan anti oksidan yang lebih tinggi berbanding teh hitam. Anti oksidan membantu melawan kesan radikal bebas yang merosakkan sel-sel tubuh manusia.

Menurut kajian oleh Dr J.Weissburger dari Institut of Cancer Prevention, New York, teh mengandungi anti oksidan lapan hingga sepuluh kali lebih tinggi dari buah-buah-buahan dan sayur-sayuran.Kajian oleh Dr Weisburger juga menunjukkan polifenol dalam teh mampu mencegah kerosakkan DNA akibat dari merokok dan bahan kimia lain. Walaubagaimanapun, kajian menunjukkan apabila teh dicampur dengan susu atau krimer, maka kesan anti oksidan akan berkurangan. Oleh itu, lebih baik minum Teh ‘O’ daripada minum Teh Tarik. Untuk mendapat faedah kesihatan yang lebih baik, maka minum teh tanpa gula adalah digalakkan seperti minum ‘teh cina’.

Walaupun terdapat kajian mendapati tiada faedah kesihatan yang baik dengan minum teh setiap tetapi terdapat lebih banyak kajian yang mendapati kaitan yang sebaliknya. Lebih banyak kajian sains menunjukkan, jika seseorang minum teh setiap hari, ia akan menurunkan risiko mendapat kanser, serangan jantung, darah tinggi, strok, menurunkan paras kolesterol LDL dan Alzheimer.

Kandungan anti oksidan dalam teh dipercayai menurunkan risiko mendapat penyakit jantung dan angin ahmar dengan menurunkan paras kolesterol, stress oksidatif dan meningkat pengaliran darah dalam pembuluh darah. Teh juga boleh mencegah masalah pengerasan saluran darah (atheroslcerosis) dan menurunkan paras trigliseride. Menurut analisis statistik , dengan minum teh setiap hari boleh menurunkan risiko mendapat serangan jantung sehingga 11%. Kajian ini dibuat selama lima tahun kepada 805 lelaki yang mendapati mereka yang minum teh setiap hari mempunyai risiko kematian akibat strok dan serangan jantung yang lebih rendah.

Minum teh juga boleh mencegah kanser kerana anti oksidan dalam teh akan melawan kesan radikal bebas yang boleh menyebabkan kanser. Kajian mendapati minum teh setiap hari boleh menurunkan risiko mendapat kanser paru-paru, ovari, mulut,kulit, pankreas, rektal dan usus.

Satu kajian keatas perokok yang diberi minum teh hijau yang dinyah kafein sebanyak empat cawan setiap hari, mendapati terdapat 31% penurunan kerosakan DNA akibat merokok berbanding perokok yang diberi minum air kosong sahaja.
Pada tahun 1998, satu kajian dibuat keatas pesakit kanser payu dara tahap I dan II di Jepun. Mereka di berikan minuman 5 cawan teh hijau setiap hari selepas didiagnos mendapat kanser ini. Pesakit-pesakit ini menjalani rawatan yang sepatutnya dihospital. Hasil kajian ini mendapati kanser payu dara mereka tidak berulang dan tempoh bebas kanser adalah lebih panjang.
Minum teh setiap hari juga didapati boleh menjaga kesihatan mulut dengan mengurangkan pembentukan plak gigi dan mengurangkan pembiakan bakteria mulut yang menjadi punca mulut berbau. ‘Teh putih’ juga boleh mengurangkan masalah ‘karat gigi’ berbanding teh hitam atau teh hijau.

Kajian kepada 81,093 wanita yang minum teh setiap hari mengurangkan risiko sehingga 8% mendapat batu karang buah pinggang. Kajian yang serupa keatas 46,289 lelaki sebelumnya juga mendapati penurunan risiko sehingga 14% mendapat masalah yang sama.

Teh juga amat baik untuk menurunkan berat badan. Kajian awal mendapati , teh meningkatkan metabolisme tubuh, memecahkan lemak yang terkumpul, meningkatkan toleran semasa senaman dan mengurangkan selera makan. Teh membantu aspek ini dengan meningkat penggunaan insulin, glukosa dan menghasilkan lebih banyak haba.

Teh juga boleh mengurangkan masalah reput tulang (osteoporosis). Ini berdasarkan satu kajian yang mendapati wanita yang minum teh setiap hari mempunyai densiti mineral tulang (BMD) yang lebih tinggi berbanding wanita yang tidak minum teh.

Wallahualam

Dr Norman Mohd Norawi
MBBS, MSc(UCSI),FAGE
Pengamal Perubatan Am
Pengkhususan Estetik, Anti Aging dan Perubatan Regeneratif

Photos 05/07/2017

JOM DETOX!!

Detox ialah penyahtoksik badan iaitu proses membersihkan dan menyingkirkan toksin dalam badan anda..

jom minum CLEANZ-TOX bg membuang segala toksin/lemak2/kerak2 yg lama dah berumah dalam badan kita...

Cleanz-tox merupakan produk yang digunakan untuk membantu
*mengurangkan berat badan,
*mencegah perut boroi,
*menyingkir toksin,
*melegakan sembelit
*melancarkan pergerakan usus.

Tidak cirittt...Tidak sakit perut...

Hanya goncang2 & minum... selesai..shake shake shake

Want your business to be the top-listed Beauty Salon in Alor Setar?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Category

Telephone

Address


Alor Setar
05350